Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności BIP - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gryficach
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna 72 - 300 Gryfice, ul. Polna 8 zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gryficach.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Pliki PDF, CDO itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
- Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
- Brak możliwości zmiany koloru czcionki oraz tła.
- Mała responsywność strony.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samodzielnego przeglądu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Dorota Dobrosolska
- E-mail: dorota.dobrosolska@gryfice.pl, ppp@gryfice.pl
- Telefon: 91 38 424 41
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dorota Dobrosolska
- Adres: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
72 - 300 Gryfice, ul. Polna 8 - E-mail: dorota.dobrosolska@gryfice.pl, ppp@gryfice.pl
- Telefon: 91 38 424 41
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Pomieszczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gryficach znajdują się w budynku jednopiętrowym. Dostęp do budynku możliwy jest poprzez frontowe wejście korzystając ze schodów lub podjazdu dla wózków osób niepełnosprawnych. Drzwi nie otwierają się automatycznie.
W budynku Poradni nie ma windy osobowej, sekretariat (gabinet 2) oraz gabinet Dyrektora (gabinet 3) znajdują się na parterze. Pomieszczenia, w których odbywają się badania i konsulatcje znajdują się na parterze oraz na pietrze.
W budynku na parterze, przy wejsciu, znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych - powierzchnia manewrowa, powierzchnia antypoślizgowa, drzwi odpowiedniej szerokości.
W budynku Poradni ciągi komunikacyjne są odpowiedniej szerokości.
Budynek nie jest przystosowany dla osób posiadających dysfunkcje o charakterze sensorycznym (osoby niewidome, niesłyszące). Brak tablic informacyjnych o kontrastowych kolorach. Toalety nie są oznaczone pismem Braille'a, ani specjalnie oświetlone.
Nie dostosowano korytarzy i pomieszczeń dla osób z niepełnosprawnością intelektualną - brak systemu piktogramów.